Publicaties vol visie
Magma Publicaties staat u terzijde bij het communiceren van uw organisatie-DNA en visie. Wij vertellen uw verhaal, in welke vorm dan ook: strategisch document, brochure, magazine, bedrijfsbiografie of (koers-)boek. We ontwikkelen het concept en zorgen voor rake, toegankelijke teksten en pakkende beelden. Bij de realisatie putten we uit een sterk netwerk van schrijvers, art directors, fotografen, webbouwers en drukkers. Indien gewenst geven we uw publicatie uit.
ZonMw Impuls | Impact een gezicht geven
ZonMw draagt eraan bij dat de zorg in ons land effectiever wordt en de Nederlander gezonder. Dat doen ze door te signaleren waar we meer over moeten weten. Maar ook door research naar zorg en gezondheid te financieren en in goede banen te leiden. Dat levert prachtige parels van onderzoek op. Om de impact verder te vergroten is het belangrijk dat de buitenwereld weet wie ZonMw is en wat deze organisatie doet. Met ontwerpbureau Curve heeft Magma Publicaties daarom een mooi, nieuw magazine ontwikkeld: Impuls. Dit vertelt op toegankelijke wijze waar hun meerwaarde precies zit. Impuls verschijnt in een papieren versie, maar ook in digitale thema-edities.
Waterschap Hollandse Delta | Koersboek
Waterschap Hollandse Delta gooide in 2019 het roer om; het was tijd om weer meer te investeren in onderhoud van hun waterwerken en medewerkers. Het waarom en hoe van de nieuwe koers en cultuur mochten we uitleggen in ‘Nieuwe Koers, Nieuwe Kansen’.
Secretaris-directeur Eric Jongmans gaf dit als afscheidscadeau aan alle medewerkers.
Dit koers- en cultuurboek bevat twee ansichtkaarten, waarmee collega’s elkaar een compliment of ‘carte blanche’ kunnen geven.
Tilburg University | Het unieke van de universiteit tonen
Universiteiten verschillen sterk van elkaar, maar een buitenstaander merkt daar weinig van. Terwijl die eigenheid de doorslag geeft om voor een universiteit te kiezen. Voor Tilburg University heb ik hun unieke DNA – understanding society – op diverse manieren onder woorden gebracht. Bijvoorbeeld in door mij (mee) ontwikkelde en gerealiseerde magazines, zoals Tilburg Research, Until en het digitale TiU Magazine. Hetzelfde deed ik in speeches voor de collegevoorzitter en strategische stukken. Hoogtepunt was een brochure over big data in Brabant. Voor dit project bracht ik Tilburg University samen met de TU Eindhoven, de gemeente ’s Hertogenbosch en de provincie Noord-Brabant.
Visie over vrouwelijker leidinggeven
Joke Storm heeft een kleurrijke loopbaan achter de rug als verpleegkundige, politica, vakbondsvoorvrouw, bestuurder en toezichthouder. En ze heeft een belangrijke boodschap over vrouwelijker leidinggeven. Op haar verzoek schreven we haar verhaal op, interviewden interessante topbestuurders en trokken lessen. Zo ontstond De duit en de fluit: een autobiografie én praktische gids voor managers. Dit boek gaven we in eigen beheer uit (onze uitgeverij: Magma Publicaties).
Hand en Pols Revalidatie Nederland | Zorggids
In de zorg is het steeds moeilijker om aan voldoende medewerkers te komen. Tegelijk worden verzekeraars en verwijzers steeds kritischer op de zorg. Dit vraagt van zorgaanbieders dat zij laten zien wat ze waard zijn. Hoe onderscheiden ze zich in cultuur, zorgkwaliteit en duurzaamheid? Hand- en Pols Revalidatie vroeg ons een zorggids te maken die hun visie hierop uit de doeken doet. Die publicatie werd zo aantrekkelijk en toegankelijk dat ze ook als brochure dient.